Snowboardweekend! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Snowboardweekend! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Snowboardweekend!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 Januari 2011 | Canada, Montréal

Zo, daar ben ik weer, meer dood dan levend eigenlijk :p

Vrijdagmiddag half 5 de bus in gestapt voor het Snowjam weekend met de McGill snowboardclub in Tremblant. Das n skidorp, zo’n 3u rijden vanaf Montreal en het grootste van oost-canada, op de gelijknamige berg. We hadden een hotel voor 2 nachten, bleek dat ik uiteindelijk maar met 1 meisje op de kamer zat ipv 3 anderen, lekker ieder n bed voor zichzelf :D
Vrijdagavond n beetje gechilld op de kamer vd execs, de bestuursleden vd club want die zaten 2 kamers verderop. T hele hotel zo’n beetje zat verder vol met allerlei jongeren die ook allemaal voor Snowjam kwamen. Dat bleek eigenlijk meer n feestweekend te zijn, vroeger scheen er wel iets van n wintersportcompetitie te zijn geweest, maar dat element is ergens verloren gegaan. Nou ja ik ken verder toch niet echt mensen en t boarden interesseert me meer, dus niet echt aan dat geheel deelgenomen. Verder was er zaterdagavond n grote party op de top vd berg, maar daar moest je n keiduur kaartje voor kopen, dus ook niet gedaan. Wel toevallig op de tv samen met mn roomie, die ook geen kaartje had, de Montreal Canadiens tegen Boston gekeken (ijshockey :p) en dat was best spannend om te zien, moet er echt n keertje heen!
Wat natuurlijk ook wel: zaterdag en zondag geboard dus! Alleen de condities waren niet echt top helaas :s Zaterdag met de execs wat rondjes gedaan, alleen was het nogal ijzig, best weinig sneeuw :( en dan ben ik n beetje voorzichtig. Ben hun daarom uit t oog verloren en mn eigen tempo aangehouden, want ik blijf liever heel dan dat ik wat breek op n ijsplaat. Zondagmorgen ging ik ontbijten en toen ik ff buiten liep, voelde ik al n ijzig windje. Wat warmer aangekleed en dat was bepaald geen luxe, bovenop de top was het echt behoorlijk koud en ook nauwelijks zicht door de bewolking. Geen sneeuw helaas, ze hadden lager de kanonnen wel aan maar dat hielp ook nauwelijks. Daarom ook maar n weer n beetje rustig aan gedaan, ook omdat ik stijf stond vd spierpijn al na dag 1, maar wel lekker weer mn eigen gang gegaan en meer wat makkelijke pistes opgezocht. Ik kon gewoon niet los gaan ivm de ijsplaten en omdat ik me niet echt goed kon bewegen. Moest ook op tijd weer terug zijn om ff om te kleden en spullen uit te doen enzo en op tijd klaar staan vd bus, dus half de middag vond ik t wel weer prima.
In de bus hadden we n domme film waarvan ik de titel niet meer weet, maar daardoor ging de tijd wel snel en waren we rond 7u savonds weer terug in Montreal. T gebied zelf viel me niet tegen, t was nog best groot met zo’n 95 pistes, waarvan zo’n 15 niet open ivm te weinig sneeuw. Heb niet eens alles gehad en wsl gaan we er nog weleens heen, prima voor n weekend dus!

Ik kan nu nog steeds niet echt normaal bewegen, heb zelfs spierpijn in mn hand haha. Gelukkig weinig last van mn knieen, of dat moet komen doordat de rest zo overheerst, ik weet t niet. Daar was ik n beetje bang voor omdat ze de laatste tijd n beetje zeer deden. Blijkbaar is mn conditie verder ook niet echt optimaal, want zoveel spierpijn heb ik echt in lange tijd niet gehad. Mis mn hockeytraining wat dat betreft wel ;( Sportschool is geen bal aan! Behalve de zumba dan, maar das ook maar 1x per week. Nou ja, komende zaterdag gaan ze weer, weet nog niet echt of ik ga. Heb nl door dit weekend ook geen boodschappen en was kunnen doen, beetje chaos hier en misschien moet ik eerst ook ff uitrusten enzo. Kijk wel ff, er komen nog zaterdagen genoeg! Als er ff een dik pak sneeuw valt, ziet het er al n stuk beter uit!

Verder nog ff wat schooldingen :p Vrijdag moest ik de platen vd sequencing klaarmaken, zodat ze weggebracht kunnen worden. Alleen zat ik n beetje niet op te letten en heb daardoor dingen door mekaar lopen gooien. Erg stom en omdat ik vroeg weg moest, kon ik het ook niet echt meer overnieuw doen :s Suzanna was dan ook behoorlijk ‘not amused’ kan ik wel zeggen. Was ook gewoon stom van me, werk van n paar dagen door mekaar lopen rommelen. Gelukkig kon het grootste deel van de samples wel weg, had er maar 3 ofzo verknoeid. Kon daarom alleen vandaag die weer opnieuw doen, schiet lekker op zo :p En vandaag ook weer niet opgelet, het verkeerde programma gestart waardoor ik iets heel anders deed dan de bedoeling was. Dus morgen weeeeeer n deel overnieuw doen. Pff dacht dat ik na de vakantie weer geconcentreerd aant werk kon, maar t lukt nog niet zo :s Nou ja, heb nog even de tijd. Weet nu weer dat ik gewoon goed op moet letten met alles…

Ook nog bezig met verslagen enzo, lekker saai :s Maja moet ook allemaal, moet goed bijhouden wat ik allemaal doe, want je bent t zo kwijt. Ik moet t ook n beetje plannen, aan het einde van de rit moet ik wel een groot verslag/scriptieding inleveren dus kan niet maar n beetje werken, er moet wel structuur in zitten. Af en toe best lastig, zeker omdat Suzanna er niet altijd is als je dr nodig hebt. Red het tot nu toe wel, gelukkig zijn m’n collega’s ook prima thuis in de dingen die ik doe. De technieken dan, wat ik precies doe weten nog steeds niet echt haha.

Iig n beetje beter mn best doen komende week, om de schade te herstellen. Hopelijk herstel ik zelf ook n beetje :p Moet wel goedkomen allemaal.

Tot later!

Liefs, Lies

Ps. bedankt voor alle kerst/nieuwjaarskaartjes!! Blijft leuk om post te ontvangen, liefst met hele verhalen erop :)

  • 11 Januari 2011 - 07:32

    Bianca:

    Wat een luxe zeg: je kijkt wel of je volgend weekend weer gaat haha. Jammer dat het geen chatel condities waren ;)
    Wij wilden misschien afgelopen weekend naar winterberg gaan, maar hebben dat verplaatst naar half feb en maar goed ook, het was allemaal papsnbeeuw gden omdat het er 5 gfraden was het hele weekend! Dus ja, weet niet of er half feb nog wel sneeuw ligt, het is hier echt herfst met regen en wind :(
    Maar dan maar aftellen naar solden! Heb er reuze veel zin in!
    Nou maak er weer een creatieve week van en we horen wel je verhalen!
    Xbianca

  • 11 Januari 2011 - 20:25

    Joram:

    Hoi Liesbeth, gelukkig toch wat kunnen genieten van de (weinige) sneeuw, van de zomer niet voor niets je snowboard meegenomen en uren bij de douane moeten wachten :p.
    Jammer dat het met de samples niet allemaal goed gaat, maar ja van je fouten leer je toch? (hoop ik wel iig :p). Veel succes verder met de volgende lading samples!

  • 11 Januari 2011 - 20:58

    Je Mama:

    Gaat het steeds "beter" met de spierpijn? Dan weet je weer eens hoeveel je er in conditie moet houden!
    Gelukkig ben je heelhuids teruggekomen.
    Succes op je lab!

  • 11 Januari 2011 - 21:48

    Diana:

    Hopelijk is de spierpijn inmiddels alweer wat minder;) Als ik je verhaal zo lees kan je volgens mij beter een keer een weekend naar een welnessresort, dan begin je daarna helemaal 'zen' en vol concentratie weer aan je stage week!! :P
    En je verslag is nu ook wel belangrijk inderdaad, want de tijd gaat echt hard! Je zit gewoon al op de helft.

    Nou, veel succes de rest van de week! xxx

  • 13 Januari 2011 - 15:02

    Julia Van Rossum:

    Gelukkig is alles goed gegaan met het snowboarden, ja en daar hoort dan spierpijn bij. Succes verder op het Lab

    groet Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 80276

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: