Soms zit het mee, soms zit het tegen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Soms zit het mee, soms zit het tegen - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Soms zit het mee, soms zit het tegen

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

16 Januari 2011 | Canada, Montréal

Een beetje gemengde week, deze week. Weer n paar domme dingen gedaan, proberen dat weer recht te breien en wat dingen die weer wel goed gingen.

Zal het wel even uitleggen. Ik heb opt moment eigenlijk uuhm 2 projecten lopen. Het E3002 project, zegt jullie vast weinig, hoeft ook verder niet, is het belangrijkste. Daar heb ik n grote groep samples voor, waarvan tot nu toe steeds een deel niet ‘werkte’. Het grootste deel daarvan, wat wel werkte is opgestuurd voor sequencing, iets dat wij zelf niet doen, maar het Genome Centre hier in Montreal. Van de week wat kunstgrepen toegepast, waardoor gelukkig 7 van de 12 samples die steeds niet werkten, toch resultaat gaven, die nu ook weg kunnen voor sequencing, das wel mooi. Of we met die overige 5 nog wat gaan doen weet ik niet, die zijn nl nu al een paar keer getest en werken nog steeds niet. Kan wezen dat het DNA wat ik gebruik niet goed meer is, te oud of weet ik wat en daar lijkt het nu op. Waarschijnlijk laten we deze erbuiten, we hebben genoeg geprobeerd heb ik begrepen :p

Verder heb ik nog een project lopen, met een aantal mutaties die al eens zijn onderzocht, maar die we nu op andere manieren gaan bekijken en op een groep nieuwe samples van recent binnengekomen patiënten. Hier in Quebec zijn er 5 mutaties vrij vaak voorkomend, die 5 ga ik proberen te achterhalen in deze nieuwere samples. Denk niet dat ik dan 5x hetzelfde ga doen, bepaald niet, want elke mutatie heeft zn eigen kenmerken en methode. Ook hierbij weer: soms werkt het dan wel en soms niet. Moeten we er weer een paar overdoen en nu had ik ook nog een vervuiling erin zitten. Waar dat vandaan kwam weet ik niet, maar dat moet dan ook weer over, want vervuilde resultaten zijn niet 100% betrouwbaar. Dat was alleen bij de laatste groep van de eerste mutatie, dus met de overige samples ben ik wel al met de 2e mutatie begonnen en heb ik nu zo’n beetje 3 dingen door mekaar lopen (met E3002 erbij). Moet ik weer een paar samples werkend krijgen, is er weer eentje die mist, eentje die op is en weet ik wat, tis elke keer wat. Misschien dat ik daarom soms wat domme fouten maak, ik weet het niet :s Kan het soms wat moeilijk uit mekaar houden en moet blijven opletten dat ik elke mutatie wel volgens zn eigen schema behandel en niet per ongeluk die vd andere aanhoud, want dan werkt het ook niet.

Vind het wat dat betreft wel lastig, op school werk je netjes op 1 project, wat ook eigenlijk heel klein is in verhouding tot wat we hier doen. Veel meer samples, veel meer werk, je kan niet alles in 1x doen maar in verschillende lichtingen. Moet je wel goed bijhouden wat je waar hebt gedaan enzo. Vooral dat laatste is heel belangrijk, ipv reproduceerbaarheid want alles moet wetenschappelijk verantwoord enzo. Lastigggg!!

Verder nog aan mn verslag gewerkt, werkplan gemaakt voor wat ik komende maanden ga doen. Deel 2 van mn stage eigenlijk, al loopt het allemaal voor mij gewoon door. Moest ook al een opzetje maken voor mn eindverslag. Daar wil ik eigenlijk nog niet aan denken, maar moet toch ook ooit gemaakt worden :p En als ik al tijdens mn stage gewoon netjes alles bijhoud en daar n deel van schrijf (alles wat ik gedaan heb dus) dan ben ik al n heel eind. Kan ik ook nog eens afstuderen. Maar goed, denk dat niemand zin heeft in scripties schrijven enzo, blegh!

Ga ik door met overig nieuws. Dat er eigenlijk niet echt is, was een beetje boring week moet ik zeggen. Hoewel, dat liep nog even anders af. Ik had nl bedacht dat ik echt nog naar de ijshockey games hier moest, bedoel: dit is Canada, ijshockeyland bij uitstek! Goud op de olympische spelen, van die stomme Yanks gewonnen weet u nog :p Anyways, dat vind iedereen hier ook heel leuk, waardoor alle wedstrijden van de Montreal Canadiens t/m eind maart waren uitverkocht. Beetje jammer :( Dus ik nog eens op die site kijken of we misschien dan naar een training konden ofzo (Ashley & Neal wilden ook wel weer mee toeristisch doen :p). Toen zag ik dat ze gisteren (zaterdag de 15e) smorgens startten met extra verkoop voor de komende maand, februari. Moest je smorgens half 10 inloggen op de site en tot 10u in de virtuele wachtruimte blijven, daarna kon je hard proberen of je erdoor kwam om die extra kaarten te bemachtigen. We wilden ook geen superdure ofzo, dus we moesten ook n beetje kieskeurig zijn en hopen dat we voor ons betaalbare kaarten konden scoren. Dus ik vroeg uit bed (tis zaterdag he!) en Ashley en Neal ook thuis opgelijnd achter hun computers om die site te bestormen. Krijg ik gewoon om 5 over 10 al toegang!! Whoehoooo en alle kaarten waren ook nog goed geprijsd enzo. Ashley helemaal uit dr dak dat ik er zo snel door was, zij nl nog niet en we zaten op de facebook chat, zodat we niet alledrie kaarten kochten, mocht het zo uitkomen :p Maar ik kon zo stoelen kiezen en creditcard gegevens had ik al ingevoerd tijdens het wachten, dus 2 minuten later had ik ook de bevestiging binnen én de e-tickets!! Kon het bijna niet geloven haha, ging helemaal uit mn dak. Twas zo snel gegaan! Dus ik zit 6 februari in het Bell-Centre naar de wedstrijd Canadiens-New Jersey te kijken :D:D:D Lekker beuken & vechten zien, orgel aanhoren en oh ja hopen dat ze scoren ;) Joepieeee!

Nog even het weerbericht: vannacht schijnt het stervenskoud te worden, -18 tot -20! Zal morgen dus ook nog wel frisjes wezen :p Vrijdag weer wat sneeuw gehad, centimeter of 4 ofzo en schijnt vd week nog wat meer bij te komen, dus ik denk dat ik zaterdag wel weer ga snowboarden met de club. Lijken me wat betere condities, dan vind ik het n stuk leuker :)

Dat was m weer!
Bis spater :)

Liefs, Lies

  • 19 Januari 2011 - 11:42

    Je Mama:

    Je mag je verrekijker wel meenemen naar de wedstrijd zeg! Je zit zo hoog op die tribune! En het skigebied ziet er prima uit toch? De bergen hoeven ook niet zo hoog te zijn om lekker te kunnen boarden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 80175

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: