Busy week! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Busy week! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Busy week!

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

06 Februari 2011 | Canada, Montréal

Phoe nou ik hoop dat ik de tijd heb om deze blog te schrijven, heb zoveel gedaan! En dat ik niet in slaap val halverwege, want ben er kapot van :p

Allereerst ff t belangrijkste: ik ben weer uit mn dip, thnx voor de steun! Alleen is toch ook maar alleen, soms is hier zijn gewoon echt heel ver weg! FF een leuk berichtje is dan heel fijn!
Verder ook belangrijk: op het werk loopt het ook wel weer. Langzaam aan zijn we alles weer n beetje aan het opstarten, met uittesten of alle nieuwe ingrediënten werken voordat we ze loslaten op de samples en kijken natuurlijk of alles schoon is dit keer (zou wel moeten met nieuwe zooi). T lag ook wsl niet eens aan mij, naast de filter vd afzuigdinges, bleek ook de UV-lamp, die alles zou moeten ‘ontsmetten’ al te lang niet vervangen, dus niet echt top meer werkend. Nu dat ook geregeld is, kan ik weer verder. Eerst met testen dus, daarna weer waar ik gebleven was. Ergens halverwege alle projecten, omdat ze allemaal op n gegeven moment vervuild waren dusja. Hopelijk kan ik er nu enkele afronden, was met sommige nl al richting de eindfase, en ook de E3002 is belangrijk voor Patricia, daar hoopt ze nog steeds zo snel mogelijk op resultaten. Schijnt dat we iets van een samenwerking hiermee hebben met een groep in Toronto en dat we dan gezamenlijk iets van een artikel gaan publiceren. Moet je wel met iets op de proppen komen natuurlijk :p

Heb mn begeleidster niet veel gezien, behalve dat ze vrijdag opeens al om 11u binnen was, schrok er bijna van ;) Wel makkelijk, konden we iig alles weer even doorspreken ivm het opstarten van vanalles. Verder heb ik vd week nog met een ander, supersonisch nieuw apparaat gewerkt, wat we al langer wilden doen. Waren we nog niet echt aan toegekomen, maar omdat de rest ff stil lag hebben we dit gedaan. Tis voor zo’n duur ding belachelijk makkelijk te gebruiken, daarom snap ik niet waarom we het niet vaker doen. Alleen de resultaten die het geeft, n soort grafiek, is wat lastig af te lezen. Ook omdat we er dus weinig ervaring mee hebben, maja das n kwestie van gaan gebruiken. Wel geinig om de resultaten te zien, je moet n aantal dingen instellen om er echt iets van te kunnen maken, maar dan is het echt interessant.
De resultaten zijn trouwens verder ook wel belangrijk omdat ik volgende week (niet komende week) mn presentatie heb aan de rest vd groep over wat ik afgelopen tijd heb gedaan. Wel leuk om dan wat zinnigs te vertellen hebben ipv alles is vervuild en moet overnieuw :)

Verder heb ik nog ontzettend toeristisch gedaan deze week. Owja en we hadden woensdag n echte sneeuwstorm. Alle bussen lagen eruit, want die konden de heuvel niet meer opkomen ivm alles sneeuw die er lag, was niet meer bij te benen met strooien. Heb n berg foto’s en filmpjes gemaakt, zal ff kijken of ik die weer op youtube kan zetten, want dat past hier niet meer ondertussen haha. De hond vd huisbaas, die bij ons logeert nu ze weg is, vind het echt keileuk om in de sneeuw te spelen met n kwijlbal (bahhhh) dus dat beest was helemaal happy met al die sneeuw. Ook daar n filmpje van gemaakt, ze vind het leuk om rond te springen in de sneeuw en te graven naar de bal of n grote hap sneeuw te nemen, gewoon supergrappig om te zien XD

Donderdag heb ik savonds een hotstone massage gehad, was erg lekker en ontspannend. Vrijdagavond ben ik met de Duitse jongen, Carl, en zijn vrienden & vriendinnen en weet ik wie allemaal wezen eten in een Mongools hot-pot restaurant. Bleek gewoon fonduen in bouillon te zijn, geen id wat daar Mongools aan is maar goed. Was erg gezellig en erg lekker! Leuke groep ook, n internationaal gezelschap met Carl, n aantal Chinezen, paar Mexicanen en nog wat Canadezen, maar iig erg gelachen en lekker gegeten.
Zaterdag ben ik smorgens met Niels, de Nederlandse jongen waar ik hier nog al eens mee optrek, wezen langlaufen. Ook erg leuk, had het ooit weleens gedaan en met al die sneeuw ook prima te doen. Was in het park, op de berg, en we hadden nog wel wat moeite met zowel op als af de berg gaan. Op was inspannend maar wel te doen, af wisten we niet hoe te remmen dus beetje link af en toe haha. Heb me prima vermaakt en het was n prachtige dag met veel zon, heerlijk!

En vandaag (zondag) ben ik naar de ijshockey geweest!! Ook suuupergaaf, erg leuk om mee te maken. Op tv hoor je nl niet het publiek enzo, wat we nu natuurlijk wel hadden. Mooi sfeertje, leuke wedstrijd, die de Habs (Canadiens de Montreal, lokale team) helaas hebben verloren, maar dat boeit mij toch niet zo :p Heel wat foto’s en filmpjes gemaakt, check youtube! (binnenkort, gaat nog ff duren voordat t allemaal geupload is zie ik :s) Daarna ben ik met Ashley & Neal, die ook mee waren naar de wedstrijd trouwens, wezen eten bij het Indiaas restaurant dat ze goed vonden.
Lekker gegeten, alleen aan het einde bij de rekening hadden we nog een raar incident. Het is hier gebruikelijk om fooi te geven, ongeveer 10%, want dat hoort bij het salaris vd obers. Die krijgen daar grotendeels van betaald ofzo, dus je geeft altijd fooi, ook als de service misschien niet zo goed is. Dus wij dat netjes gedaan, komt de ober terug en vraagt of we wel van hier zijn, want we hebben zo weinig getipt?? En dat het normaal is om 15% fooi te geven, omdat de tax gestegen is blabla, VAAAAG!!! Hij vraagt gewoon om meer fooi ofzo?? Heel vreemd, maar goed. Hij dacht zeker dat we toeristen waren ofzo die t niet snapten. Nou ja, we zijn studenten en geven niet zoveel fooi en erom vragen is helemaal raar! Eten was verder wel in orde hoor :)

Tijdens dit stuk heb ik met een half oog naar het laaste stuk vd superbowl gekeken, gaan die Yanks weer helemaal los :p Greenbay heeft zojuist gewonnen, boeiend want ik snap helemaal nix van dat american football haha. Stel mannetjes in vage strakke broekjes en grote schoudervullingen die beetje rond rennen en helft vd tijd stilstaan. Anyway, heb ik dat ook weer meegemaakt!

En nu ben ik best wel moe van alles, weekend ging weer veel te snel om! Morgen alweer maandag.. :( Werkse iedereen!

Tot volgende week weer.

Liefs, Lies

ps sorry foto's & filmpjes komen later, ben nu te moe om erop te wachten. Check back tmrw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 80275

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: