Tooooo busy! But I'm back :) - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu Tooooo busy! But I'm back :) - Reisverslag uit Montréal, Canada van Liesbeth G - WaarBenJij.nu

Tooooo busy! But I'm back :)

Door: Lies

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

20 Februari 2011 | Canada, Montréal

KHeb er weinig commentaar op gehad, maar afgelopen weekend was het zo druk, dat het van bloggen even niet meer gekomen is en de rest vd week ook niet meer, drukdruk!
Maar goed, dan heb ik nu weer meer te vertellen :)

De tijd vliegt ook echt weer/nog steeds, moet ik zeggen. Werk loopt weer aardig, gelukkig behoorlijk vooruit gekomen en best wat resultaten geboekt, dus heb het weer naar mn zin! De meeste deelprojecten lopen weer, op 1 reactie na die we niet schoon krijgen. Heel raar, maar schijnt te kunnen gebeuren, tis alleen nogal lastig op te lossen dus iedereen is er nu over aant nadenken en oplossingen voor aant verzinnen. De rest is gelukkig wel weer clean en loopt prima, das wel fijn. Ook met de Lightscanner nog wat runs gedaan die er steeds beter uitzien! We gebruiken m niet vaak en zijn eigenlijk nog steeds wel n beetje in de testfase (gewone samples testen) maar t ziet ernaar uit dat we wel n goeie aanpak hebben en het op de echte samples los kunnen gaan laten. We hebben wel een back-up, sequencen gebeurt gewoon standaard nog steeds, dus het is meer een soort aanvulling op wat we al hebben, maar daarom niet minder interessant om te doen. Nu het ook best goed gaat, ziet het er zelfs qua resultaten mooi uit (zoals verwacht met bekende samples haha) en kunnen we er steeds meer mee tov de échte samples. Ik ben opt moment de enige die m gebruikt op ons lab en daarom vraag ik aan de mensen vd andere groep op ons lab die m ook gebruiken wel advies, zij hebben er al veel meer mee gewerkt. Ze gebruiken m alleen op n andere manier, maar met hun hulp kon ik de resultaten eindelijk een keer goed uitlezen en Suzanna was er best content mee.
Op al het commentaar na dan :P Maar resultaat telt bij mij, en zij is toch nooit tevreden (of zoals Ashley zei: ze heeft altijd wat te zeuren XD) dus ik trek me er nu iets minder van aan. En als ik mn problemen weet op te lossen door de groep die er genoeg verstand van heeft ff om raad te vragen en het dan wel lukt, lijkt dat me niet verkeerd. Suzanna vond van wel. Maar zij was er niet om wat aan te vragen en had me waarschijnlijk niet eens kunnen helpen, dusja. Dat soort dingen laat ik van me afglijden, normaal commentaar neem ik wel mee hoor ;)

Verder deze week nog een conferentiedag gehad, was weer interessant! Dit keer van experimental medicine, ben er nog steeds niet achter wat dat precies inhoud maar ongeveer alles in het biomedisch spectrum geloof ik. Allerlei dingen van neurologie, oncologie en epidemiologie en genetica en nog meer. Mn collega’s stonden er met een poster van hun projecten, die werden ook nog beoordeeld enzo. Heb diverse posters bekeken, sommige beter dan de andere, wat best leuk is omdat je dan weers wat anders buiten je eigen gebied ziet. Vind ik altijd leuk om te zien. Mn prof kwam ook nog ff langs, om de posters even te zien, want dat wil ze altijd even haha. Ze gaat ook mn eindverslag beoordelen, heb nu de eerste hoofdstukken aangeleverd dus ben benieuwd wat ze erover gaat zeggen! Hoorde dat ze n bepaalde schrijfstijl heeft en graag heeft dat je t zo doet, dus ik zal wel ff kijken wat het commentaar allemaal gaat wezen.

Waar ik het vorig weekend zo druk mee had: het wintercarnaval in Quebec city. Met de internationale studenten was er n excursie naar de hoofdstad vd provincie, waar ook het parlement zit van deze half afgescheiden regio :p Ze besturen hun eigen provincie en kunnen daardoor zelf andere regels hanteren dan in overige provincies. Dat vooral bmt de Franse taal natuurlijk, alle info hier in Quebec moet in twee talen zijn, anders voelen mensen zich gediscrimineerd. Gelukkig is al die strijd wat afgezwakt en is Montreal behoorlijk tweetalig, maar Quebec city dus niet. Hele dag Frans gekletst, ook omdat ik met n groepje fransen ben opgetrokken aangezien ik verder alleen was. De trip was zo snel vol dat bekenden te laat waren met inschrijven :s
Toch een leuke dag gehad, hoewel wat rommelig. We vertrokken een uur te laat en gingen ook n half uur later terug, beetje jammer. Daarom waren we n uur later bij het ijshotel dan gepland en kwamen we ook pas om half 3 aan in Quebec. Toen hadden we ook nog niet gegeten en hadden we daarna maar n paar uurtjes voordat het donker (en koud!) werd. Het was best druk ook ivm het carnaval, wat 2 weken duurt met allerlei sneeuw- en ijssculpturen en attracties. Maar zaterdagavond was er n parade waardoor het druk was overal. Die hebben we uiteindelijk geskipt, omdat we het behoorlijk koud hadden en we n restaurant op hebben gezocht om lekker te gaan eten. Heb echt fantastisch marokkaans gegeten!! En daarna hadden we tot 1u snachts om zoek te maken, dus zijn we lekker blijven hangen (tafelen met Fransen, u kent het wel, waren pas om 10u zo’n beetje klaar) en pas om 11u ofzo naar n bar verkast. Daar nog n beetje rondgehangen, was het wel zat en toen de bus in. Helaas moesten we op wat dronken sukkels wachten, die niet snapten wat op tijd bij de bus zijn was. Ik had gewoon weggereden, puh :p

Maar Quebec city is verder n hele mooie oude stad met veel geschiedenis, vooral van de gevechten tussen Fransen en Engelsen die allebei de baas wilden zijn. Abrahams battlefields liggen hier, naast een citadel en mooie verdedigingswallen enzo. Helaas niet alles kunnen zien ivm alle vertraging enzo :(

Ook niet wezen boarden gisteren, twas nl donderdag en vrijdag warm, dwz boven nul sinds november haha. Zo’n 4-8 graden en regen, echt ff wat anders. Maja das niet goed voor de sneeuw, dus maar niet gegaan. Planning voor komende zaterdag dan maar weer!! Weersverwachting duikt weer netjes omlaag en sneeuw staat er ook op.
Daardoor had ik wel tijd om drankjes te doen met Carl, de Duitse jongen en de Mexicanen en daarna was de planning om naar de karaoke bar te gaan, waar nog een bosje Chinezen (natuurlijk!) aansloot bij dit geheel. Wat is dat toch met Aziaten en karaoke?
Iig zoveel dat het halve repertoire dus Chinees was XD Maar ook nog genoeg Engelse liedjes, Backstreet boyzzzz hahahaha teenage flashback!! En Franse en Spaanse, dus iedereen blij. Alleen hadden we het zo naar ons zin, dat ik de laatste metro, die ook al om 1u snachts is, miste waardoor ik tot 2u moest blijven om de eerste nachtbus richting huis te kunnen nemen. Twas echt een hilarische ervaring, dat gaan we zeker nog eens doen omdat niet de hele vriendengroep kon.
De meeste Canadezen zijn nl naar huis, want hier is het voorjaarsvakantie, alleen de uni heeft dat niet echt maar wel spring break, want maandag is hier family day en heb ik ook vrij, lang weekend :D

Nou ik denk dat ik zo afgelopen 2 weken wel weer samengevat heb! Oh ja en ik ben natuurlijk ontzettend druk nog steeds met de NYC trip met Diana plannen, nog maar 25 dagen!!! B&b is geregeld en nu ook de busreis, verder zijn we druk met de dagindeling, want we willen die 5 dagen natuurlijk compleet uitbuiten (motto: uitrusten doe je thuis maar!) want wie gaat er nou 5 dagen naar NYC voor 300 euri?? Wij dus!!! B&b is cheap, bus ook, we gaan de hop on/off tours doen dus alle bezienswaardigheden ook weer gehad en dan nog ff Montreal showen :)

En verder hebben ook mn ouders geboekt!!! Jeeejjjjj!! Wordt nog druk dan :p Iig kan ik zodra ik klaar ben met stage de camper in, reeds omgedoopt tot t hondehok XD en richting Niagara watervallen (must see!), Toronto, Algonquin indianen/wildpark en langs Ottawa terug. Lekker 2 weken cruisen en dan weer terug naar het koude kikkerlandje.. Jaaa ook leuk, maar ik zal het flitsende leven hier toch wel gaan missen hoor, dat weet ik nu al!
Maar goed, dat duurt nog ff, eerst NYC overleven en alles hier natuurlijk goed afronden!

Nu eerst mn wekelijkse dosis kneuterigheid zien te fixen, oftewel boer zoekt vrouw proberen kijken op die heerlijke bijna altijd kaduuke mediaplayer.. Oh ik heb wel lekker de Grammy’s live kunnen kijken en zal wsl ook het Oscarspectakel a.s. zondag live hier kunnen zien :D Mooi toch?!


Tot later!!


Liefs Lies

  • 21 Februari 2011 - 10:18

    Diana:

    Morning!!!

    Toch maar goed dat je gegaan bent naar Quebec he? De foto's zien er in ieder geval echt leuk uit! Wel heeeeel koud volgens mij haha. Maar daar kan jij wel tegen.

    Jaja, het begint nu echt hard te gaan he! Je bent alweer ruim over de helft, ongelofelijk hoe snel de tijd gaat. Je krijgt het de laatste paar maanden in ieder geval nog superdruk met alle bezoekjes en het schrijven van je verslag.. Let op mijn woorden; voordat je het weet ben je weer in Nederland;)

    Tot over 25 dagennnnn!!!! :D :D
    xxxx

  • 21 Februari 2011 - 12:25

    Ellen:

    Jee mooi zeg al die ijs foto's! Lijkt me heel apart. Valt te temperatuur mee in zo'n ijshotel?

    Fijn dat je op je stage de smaak weer te pakken hebt! :)

    Enne Backstreet Boys!!! Haha! Zo die had ik ook ff uit volle borst mee gedaan, kan ze allemaaal dromen. XD
    xx

  • 23 Februari 2011 - 09:50

    Moeders:

    Daar heb je het al, ze gaat het flitsende leven missen! Het betekent wel dat je het naar je zin hebt gehad. Dat wordt wennen als je weer terug bent!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liesbeth

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 817
Totaal aantal bezoekers 80233

Voorgaande reizen:

19 Juni 2020 - 01 Mei 2021

Postdoc Zweden 20-21

13 April 2019 - 05 Mei 2019

Egypte 2019

26 Oktober 2018 - 28 Oktober 2018

Berlijn 2018

25 September 2017 - 15 Oktober 2017

Westcoast Canada 2017

29 September 2016 - 25 Oktober 2016

Singapore, Borneo, Maleisie 2016

27 Juli 2015 - 21 Augustus 2015

Japan 2015

19 Augustus 2012 - 30 Augustus 2013

Masterstudie in de USA 2012-2013

01 September 2010 - 05 Juni 2011

Bachelorstage Montreal 2010-2011

Landen bezocht: